Scenekunstskolen Præstø

Vi ønsker dig hjerteligt velkommen til Scenekunstskolen Præstø.

Undervisningen vil hovedsageligt varetages af Birger Bovin & Christian Rossil der har forskellige baggrunde inden for teater, dans og pædagogik. Der vil blive arbejdet eksperimenterende og med plads til at prøve nye spændende ideer af inden for teatrets univers.

Dette kan du forvente af os:

Du får hurtigt svar på alle henvendelser.
Vi har professionelle lærerkræfter på et højt niveau.
Eleverne får ugentlig undervisning og vi laver forskellige former for forestillinger, hvor Tanja Bovin laver kostumer og scenografi.
Vi gør meget for at skabe et positivt, tillidsfuldt og sjovt miljø - med plads til forskellighed.

Som en del af scenekunstskolen præstø er det vigtigt at:

• du kan lide at spille teater.
  • du kan lide at lege, synge, danse og være en del af et stort fællesskab, hvor du kan få tætte venskaber.
  • du møder til tiden

Som forældre er det godt at:

• du opmuntrer og støtter eleven i at øve replikker hjemme.

• du overholder frister for ind- og udmelding og betaling og giver meddelelse om eventuelle afbud på forhånd.

• du tager kontakt til Birger Bovin, Christian Rossil eller Tanja Bovin, hvis du har spørgsmål, eller ønsker at komme med oplysninger, der kan være relevante.

Undervisning

På Scenekunstskolen Præstø er vi et stort hold, men vi har forskellige forventninger og differentierer undervisningen alt efter alder og kunnen. Alle kommer til at stifte bekendtskab med improvisation, stemmeteknik, sang, dans og forskellige dramaøvelser.

Vi vil med de yngste elever særligt have fokus på dramalege og bevægelse, samt arbejde med alle de grundlæggende dramaøvelser, så eleverne gradvist bliver bedre og mere trygge, når de står på scenen.

De ældste elever vil vi i højere grad udfordre med mere komplekse teknikker, tekstarbejde og vi stiller højere krav til deres indsats i form af gå på mod, koncentration og forberedelse.

På Scenekunstskolen Præstø arbejder vi løbende med forskellige opsætninger, som vises i løbet af året.

Du kommer til at optræde i H. C. Andersens Verden på Jungshoved i forbindelse med forskellige arrangementer i løbet af året. Desuden deltager vi i arrangementer i Præstø og Vordingborg, såsom Gyldne dage, H. C. Andersens Halloween og Waves festival. Scenekunstskolen Præstø samarbejder med Scenekunstskolen Pavillon K.

Som en del af processen vil vi sammen med eleverne lave danse, sange samt arbejde med ideer og input til manuskripter og opsætningerne.

I forbindelse med Gyldne Dage, vil der være ekstra øvedage i august og september. Det er elever, der har gået minimum et halvt år på Scenekunstskolen Præstø, der har mulighed for at deltage i Gyldne Dage.

Priser og regler

Scenekunstskolen Præstø underviser i perioden 13. september 2023 til og med 26. juni 2024.

+ 4 optrædener i parken H. C. Andersens verden 1, 2, 3, 4. juli

Ferier og fridage følger folkeskolernes ferieplan.

En plads på Scenekunstskolen Præstø er bindende for hele sæsonen.

Dog kan udmeldelse ske ved henvendelse til musikskolens kontor inden 1. december - herefter er udmeldelsen gældende fra 1. januar
Scenekunstskolen Præstø (10 mdr.) koster 320 kr. pr. mdr.

Tilmeld dig Scenekunstskolen Præstø

HER

Hvis du har spørgsmål, kan Scenekunstskolen Præstø kontaktes på:

Birger Bovin 26231394

Christian Rossil (underviser) tlf. 26 85 00 67