Fællessang og Vejrtrækning

Musikskolen i Vordingborg tilbyder et forløb med fokus på vejrtrækning, fællessang og stemmetræning. Undervisningen varetages af Mette Abraham, som er sangunderviser på Musikskolen. Hun skriver om undervisningen:

For alle
Det kræver ingen sangerfaring eller musikalske evner at deltage på holdet – ALLE kan deltage!
Her handler det ikke om skønsang eller solosang.
Jeg har mødt masser af mennesker, som ikke synger, fordi de tror de ikke kan. Men alle kan synge - hver fugl med sit næb. Og når man kaster sig ud i det, oplever man hvad det giver at synge sammen med andre; godt humør, gode grin og glæde.

Hvordan foregår undervisningen
Her på holdet lærer du om den sunde vejrtrækning og mærker hvordan den bl.a. giver øget velvære og virker stressreducerende og beroligende.
Med afsæt i vejrtrækningsøvelser synger vi fællessange. Holdet finder sammen frem til sange og genrer, som vi har lyst til at lære nærmere at kende. Vi vil også tale om nogle af sangene; hvad minder de os om, hvem er forfatteren, hvad er det for en genre osv.

Du bliver en del af et hyggeligt fællesskab med ca. 5-15 deltagere.
Efter undervisning i halvanden time, er der en halv time med tid til at drikke the/kaffe og tale om, hvad der nu er lyst til i forlængelse af dagens oplevelser. Det er vores "3. halvleg".

Hvor og hvornår
9 eller 10 torsdage kl.11.45-13.45 i Musikskolens gode lokaler i Kulturarkaden, der byder på en panoramisk udsigt over vandet. Sydhavnsvej 6, 4760 Vordingborg.
Se "Praktisk information og tilmelding" for opstart datoer.